Diplomamunkám a fotográfia dokumentációs és reprezentációs képességeinek vizsgálatán keresztül mutatja be az önreprezentáció és az automatizált megfigyelés és rögzítés viszonyát. A motion capture technika segítségével létrehozott mozgáslenyomatok szoborként képeződnek le a térben. Ezek egyfajta nyomként az önreprezentáció alapelemeit hordozzák magukban: „itt jártam”, „ezt csináltam”. A mozgásinformáció azonban egzakt módon jelenik meg, rávilágítva a használt médiumok közötti hasonlóságokra. Amikor a valóság egy szeletét a fotográfia segítségével rögzítjük, történik egy halmazállapot változás: a valóság egy teljesen más, merőben redukált és minőségében megváltozott lenyomata jön létre. A mozgás-emlékművek a mozdulat halmazállapot változásaként testet öltenek és egyfajta grafikonként rögzülnek. A megszilárdult jelenet a képbe vésődve hagy nyomot a térben.

Konzulens: Vékony Dorottya

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek

Pomsár Miklós – Mozgás-emlékművek