Diplomamunkámban a radikális festészeti hozzáállás alkalmazásának lehetőségével és a megismételhetőséggel foglalkozom a konkrét fotográfia területén.

A konkrét fotográfia nem reprodukálja a látványt, de még csak nem is kötődik a megfogható valósághoz. Kizárólag önmagát reprezentálja, ahogy a legtöbb esetben a monokróm festészet is csak a médiumra önmagára kérdez rá. Itt kapcsolódnak össze a két művészeti ág tárgyalt irányai.

Három különböző technikával járom körül, hogy miként illeszthető be a festészeti monokróm az általam használt médium kereteibe és mutatok rá, hogy a fotográfia sem teljes mértékben reprodukálható.

Médiaelméleti felvetésként is kezelem ezt a munkát. Hol tart ma a fotográfia és a festészet kapcsolata? Tekinthető-e még ma is a képzőművészetek origójának a festészet? A konkrét fotográfia értelmezhető-e festészeti háttér nélkül? A konkrét fotográfia tekinthető-e fotográfiának?

Konzulens: Baki Péter PhD

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Dobokay Máté – Gray

Werk:

Dobokay Máté – Gray – Werk

Dobokay Máté – Gray – Werk